Tipos de cantigas trovadorescas.

Tipos de cantigas trovadorescas.

Escolha qual o tipo correto da cantiga trovadoresca que está sendo citada.

Imagem de perfil user: Dani
Dani

Anúncios

1

Ai vertudes de Santa Cecília, que sanhudo que se foi um dia o meu amigo; e tem-se por morto e, se s'assanha, nom faz i torto o meu amigo, e tem-se por morto. Ai vertudes de santa ermida, com gram pesar fez aquesta ida o meu amigo; e tem-se por morto e, se s'assanha, nom faz i torto o meu amigo, e tem-se por morto. A cantiga acima é do tipo:

Amigo
Maldizer
Amor
Escárnio
2

Ai dona fea! Foste-vos queixar Que vos nunca louv'en meu trobar Mais ora quero fazer un cantar En que vos loarei toda via; E vedes como vos quero loar: Dona fea, velha e sandia! Ai dona fea! Se Deus mi pardon! E pois havedes tan gran coraçon Que vos eu loe en esta razon, Vos quero já loar toda via; E vedes qual será a loaçon: Dona fea, velha e sandia! Dona fea, nunca vos eu loei En meu trobar, pero muito trobei; Mais ora já en bom cantar farei En que vos loarei toda via; E direi-vos como vos loarei: Dona fea, velha e sandia! A cantiga acima é do tipo:

Maldizer
Amigo
Amor
Escárnio
3

A meu amigo, que eu sempr'amei, des que o vi, mui máis ca min nen al foi outra dona veer por meu mal, mais eu, sandía, quando m'acordei, non soub'eu al en que me del vengar, senón chorar quanto m'eu quis chorar. Mai-lo amei ca min nen outra ren, des que o vi, e foi m'ora fazer tan gran pesar que houver'a morrer, mais eu, sandía, que lhe fiz por én? Non soub'eu al en que me del vengar, senón chorar quanto m'eu quis chorar. Sab'ora Deus que no meu coraçón nunca ren tiv'eu eno seu logar e foi-mi ora fazer tan gran pesar, mais eu, sandía, que lhe fiz entón? Non soub'eu al en que me del vengar, senón chorar quanto m'eu quis chorar. A cantiga acima é do tipo:

Maldizer
Amor
Amigo
Escárnio
4

A mim dam preç', e nom é desguisado, dos maltalhados, e nom erram i; Joam Fernandes, o mour', outrossi, nos maltalhados o vejo contado; e pero maltalhados semos [n]ós, s'homem visse Pero da Ponte em cós, semelhar-lh'-ia moi peor talhado. A cantiga acima é do tipo:

Maldizer
Amigo
Escárnio
Amor
5

No mundo non me sei parelha, mentre me for' como me vai, ca já moiro por vós - e ai! mia senhor branca e vermelha, Queredes que vos retraia quando vos eu vi em saia! Mao dia me levantei, que vos enton non vi fea! E, mia senhor, des aquelha me foi a mí mui mal di'ai!, E vós, filha de don Paai Moniz, e ben vos semelha d'haver eu por vós guarvaia, pois eu, mia senhor, d'alfaia nunca de vós houve nen hei valía dũa correa. A cantiga acima é do tipo:

Escárnio
Maldizer
Amigo
Amor
6

Ando coitado por veer um home que aqui chegou, que dizem que viu mia senhor; e dirá-me se lhe falou. E falarei com el muit'i em quam muit'há que a nom vi. Por amor de Deus, quen'o vir, diga-lhe que sa prol será de me veer. E veê'-l'-ei porque a viu, e falar-mi-á. E falarei com el muit'i em quam muit'há que a nom vi. Ca muito per há gram sabor, quem senhor ama, de falar en'ela, se acha com quem; e por en vou aquel buscar! E falarei com el muit'i em quam muit'há que a nom vi. Pero sei eu dela, de pram, ca nom m'enviou rem dizer, mas do hom'hei eu gram sabor, porque a viu, de o veer. E falarei com el muit'i em quam muit'há que a nom vi. Ca nunca vi, des que a vi, outro prazer, se a nom vi. A cantiga acima é do tipo:

Maldizer
Amor
Amigo
Escárnio
7

A dona fremosa de Soveral ha de mí dinheiros per preit'atal que veess'a mí, u non houvess'al, un día talhado a cas de Don Corral; e é perjurada, ca non fez en nada e baratou mal, ca desta vegada será penhorad'a que dobr'o sinal. Se m'ela crever, cuido-m'eu, dar-lh'-hei o melhor conselho que hoj'eu sei: dé-mi meu haver e gracir-lho-hei; se mi o non der, penhorá-la-hei: ca mi o ten forçado, do corp'alongado, non lho sofrerei; mais, polo meu grado, dar-mi-á ben dobrad'o sinal que lh'eu dei. A cantiga acima é do tipo:

Maldizer
Escárnio
Amigo
Amor
8

A la fe, Deus, senón por vossa madre, que é a mui bõa Santa María, fezera-vos eu pesar, u diría, pola mia senhor, que mi vós filhastes, que vissedes vós que mal baratastes, ca non sei tan muito de vosso padre. Por que vos eu a vós esto sofresse, senón por ela, se lhi non pesasse? Morrera eu, se vos com'hom'amasse a mía senhor, que mi vós tolhestes. Se eu voss'era, por que me perdestes? Non queriades que eu máis valesse? Dizede-mi ora que ben mi fezestes, por que eu crea en vós nen vos servia senón gran tort'endoad'e sobervia, ca mi teedes mia senhora forçada; nunca vos eu do vosso filhei nada, des que fui nado, nen vós non mi o destes. Faría-m'eu o que nos vós fazedes: leixar velhas feas, e as fremosas e mancebas filhá-las por esposas. Quantas queredes vós, tantas filhades, e a mí nunca mi nen ũa dades: assí partides migo quant'havedes. Nen as servides vós nen as loades, e van-se vosqu'e, poi-las aló teedes, vestide-las mui mal e governades, e metedes-no-las tra-las paredes. A cantiga acima é do tipo:

Escárnio
Maldizer
Amor
Amigo
Quizur Logo

Siga nossas redes sociais:

Incorporar

Para incorporar este quiz ao seu site copie e cole o código abaixo.